5 Pytań Do…Katarzyny Głąb – właścicielki marki “Po sukces na szpilkach” o aktywności biznesowej online

1. Pomagasz kobietom rozwijać swój biznes m.in w działaniach online jak uważasz z czego wynika ogromna potrzeba takiej pomocy?

Myślę, że mimo, że obecnie coraz więcej osób bezproblemowo porusza się w świecie online i zarówno aktywność na różnych portalach społecznościowych, jak i korzystanie z rozmaitych narzędzi to w większości nasza codzienność, to jednak wciąż istnieje bardzo dużo biznesów, które bazują przede wszystkim na standardowych działaniach stacjonarnych. Widząc jednak zmieniające się potrzeby rynku przedsiębiorcy chcą wkroczyć do świata online, a przy tym zależy im też na tym, by odnaleźć swój własny sposób na budowanie marki w Internecie. Do tego jednak często potrzebna jest pomoc, bo osobom początkującym nietrudno się pogubić.

Dodatkowa potrzeba wynika z tego, że ilość dostępnych rozwiązań online jest bardzo duża, a nasz codzienny czas jest mocno ograniczony. W związku z tym, że nasza doba nie jest z gumy każdy przedsiębiorca szuka najlepszych rozwiązań dla siebie, takich które zapewnią mu najlepsze efekty. I ja właśnie pomagam je znaleźć – szukam rozwiązań dopasowanych do konkretnej branży, stylu i tego co dana firma chce powiedzieć światu o swojej marce. Jednocześnie stawiam na świeże opcje, by nie powielać tego co masowo robi konkurencja.

2. Dlaczego według Ciebie regularna aktywność biznesowa w social mediach jest ważna? 

Od kilku lat mówi się o tym, że jeśli nie ma Cię w Internecie to trochę tak, jakbyś nie istniała. Można się z tego śmiać, można nie z tym nie zgadzać, ale dokładnie tak samo jest z firmami. Najprostszy przykład, co robisz, gdy ktoś poleca Ci restaurację, salon kosmetyczny lub hotel na Mazurach? Najczęściej wpisujesz nazwę danego miejsca w wyszukiwarkę, sprawdzasz Facebooka i Instagram, przeglądasz zdjęcia, czytasz opinie. I ostatecznie podejmujesz decyzję na podstawie tego, co zobaczysz w Social Mediach! Tak teraz działamy i nie ma od tego ucieczki. Dlatego naszą rolą jako przedsiębiorców jest przystosować się do tego, co teraz działa najlepiej.

3. Jakich jest 5 najczęstszych błędów popełnianych przez kobiety, które prowadzą swoje biznesy? Może inaczej zadam pytanie, z jakimi najczęściej się spotykasz?

Jeśli chodzi o ogólne błędy to na pewno brak długoterminowego planu i strategii, czyli tego co ma się dziać w naszym biznesie i jak do tego dojdziemy. Kolejna rzecz to nieliczenie kosztów, brak obliczeń, jeśli chodzi o opłacalność konkretnych produktów i usług, generalnie bardzo słabe przyglądanie się finansom. Do kolejnych błędów na pewno mogę zaliczyć skupienie się szybkim na zarabianiu, zamiast na budowaniu mocnej pozycji i relacji z klientami, oczekiwanie szybkich rezultatów i obawia co do inwestowania we własny rozwój.

4. Indywidualność – twoje usługi starasz się z tego co widzę indywidualizować per. klient, czyli do każdego podchodzisz indywidualnie w zakresie jego potrzeb – jak kobiety prowadzące swój biznes według Ciebie mogłyby przełożyć to u siebie? Pytam w kontekście usług kosmetycznych/fryzjerskich może mogłabyś wskazać jakieś przemyślenia? 

W swoim biznesie posiadam określone standardy pracy z klientkami, ale zawsze kluczowe jest dla mnie to czego potrzebują i jaki efekt chcą osiągnąć. Myślę, że obie te rzeczy są kluczowe. W biznesach beauty jest dokładnie tak samo. Niezależnie w jakiej branży działamy warto mieć standardy określające proces przeprowadzania konkretnych usług, ale przy tym ważne jest to, żebyśmy zawsze słuchali klienta i wychodzili naprzeciw jego potrzebom. Tylko wtedy będzie on naprawdę zadowolony z efektów i przyjdzie do nas po raz kolejny!

5. Jakich wskazówek udzieliłabyś moim czytelniczkom, które prowadzą swoje gabinety beauty, fryzjerskie w zakresie rozwoju? 

Na pewno poradziłabym dwie rzeczy – przede wszystkim to by cały czas się rozwijały, nie tylko jeśli chodzi o poznawanie nowych technik w swojej branży, ale również jeśli chodzi o marketing i rozwój swojego biznesu poprzez dostępne narzędzia online. Szczerze polecam nie zamykać się na żadne dostępne opcje – szkolenia online, webinary, newslettery, budowanie silnej marki w Social Mediach – z tego wszystkiego można korzystać działając w branży beauty!

Druga rzecz to dbałość o relację z klientami. O to by osoby, które do nas przychodzą zawsze chciały do nas wracać nie tylko ze względu na dobrze wykonaną usługę, ale również ze względu atmosferę jaka panuje w naszym salonie! Szczególnie teraz w okresie pandemii miejsca które od zawsze dbały o silne relacje mogą liczyć na to, że pomimo przestoju szybko zapełnią grafik i klienci chętnie wrócą by skorzystać ze swoich ulubionych usług.

https://posukcesnaszpilkach.pl/

Katarzyna Głąb – Trenerka, szkoleniowiec, właścicielka marki Po Sukces Na Szpilkach i bloga o tej samej nazwie.
Na co dzień pomaga przedsiębiorczym kobietom w lepszej promocji swojego biznesu, dzięki skutecznym działaniom online.

Współpracowała z kilkuset właścicielkami firm pomagając im rozwinąć własną działalność, pozyskać nowych klientów, a także skutecznie wypromować swoją markę.
Prowadzi liczne szkolenia, kursy i indywidualne konsultacje, a także regularnie występuje jako prelegentka na różnego rodzaju wydarzeniach biznesowych, na przykład Gali Kobiecych Inspiracji, największym wydarzeniu dla przedsiębiorczych kobiet w Polsce. Swoją wiedzą ekspercką dzieliła się na łamach rozmaitych magazynów branżowych, na przykład ProductiveMagazine. Prywatnie uwielbia podróżować i na własnym przykładzie udowadnia, że można pracować zdalnie równocześnie zwiedzając świat lub realizując inne ważne dla nas plany.