Sprzeda\u017c w salonie nie jest prosta. W wi\u0119kszo\u015bci klienci nie chc\u0105 by\u0107 atakowani propozycj\u0105 dodatkowych produkt\u00f3w.
Jednak sama b\u0119d\u0105c klientk\u0105 zauwa\u017cy\u0142am pewne braki. Dlatego postanowi\u0142am napisa\u0107 ten post z kilkoma pomys\u0142ami, kt\u00f3re w wi\u0119kszo\u015bci klientek ch\u0119tnie jest odbierane. Jednak fenomen pojawia si\u0119 w\u00f3wczas, kiedy docenia si\u0119 bardziej nowych klient\u00f3w ni\u017c lojalnych.<\/p>\n
1. Doceniaj sta\u0142e klientki<\/strong> – wyobra\u017a sobie, \u017ce masz sta\u0142e klientki, kt\u00f3re co miesi\u0105c korzystaj\u0105 z twoich us\u0142ug np. wykupuj\u0105 karnety na urz\u0105dzenia vacu, stylizacje w\u0142os\u00f3w.<\/p>\n Cz\u0119sto zapominamy, \u017ce klientki to nawet my same. Koniecznie trzeba zrozumie\u0107 kobiety, kt\u00f3re zajmuj\u0105 si\u0119 domem, dzie\u0107mi, prac\u0105 i musz\u0105 to wszystko po\u0142\u0105czy\u0107. Dlatego wa\u017cne jest, aby wyjs\u0107 na przeciw im wymaganiom i zatroszczy\u0107 si\u0119 o lojalno\u015b\u0107 klienta.<\/p>\n 2. Udzielaj si\u0119 charytatywnie<\/strong> – w dzisiejszych czasach istotnie wp\u0142ywa fakt na postrzeganie danych podmiot\u00f3w w odniesieniu do wsparcia r\u00f3\u017cnego rodzaju fundacji np. zwierz\u0105t, schronisk itd. \u00a0Coraz wiecej klient\u00f3w zwraca uwag\u0119 na to czy dana firma wspiera inne podmioty typu schroniska itd.<\/p>\n 3. Postaw na Ekologi\u0119<\/strong> ->Zasad\u0105 odpowiedniego rozwoju w dzisiejszych czasach jest transparentno\u015b\u0107 i przejrzysto\u015b\u0107 dzia\u0142a\u0144 ekologicznych. Dlatego warto w sprzeda\u017cy kosmetyk\u00f3w jakie proponuje si\u0119 w salonie mie\u0107 r\u00f3wnie\u017c kosmetyki vega\u0144skie oraz zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 czy dane kosmetyki nie s\u0105 testowane na zwierz\u0119tach -> UE zabroni\u0142a takich test\u00f3w, a wi\u0119kszo\u015b\u0107 firm, kt\u00f3ra wspiera takie kosmetyki niech\u0119tnie jest postrzegana przez klient\u00f3w. R\u00f3wnie\u017c co wa\u017cne w swoim gabinecie mniej pojemniki do segregowania \u015bmieci dla klient\u00f3w. Osobi\u015bcie ostatnio odwiedzi\u0142am 4 gabinety kosmetyczne i w ka\u017cdym by\u0142 tylko jeden kosz do wszystkiego. Wrzucaj\u0105c plastikow\u0105 butelk\u0119 do kosza z papierem i resztkami jedzenia dziwnie si\u0119 poczu\u0142am. Wyj\u0119\u0142am j\u0105 i wyrzuci\u0142am w domu. Ma\u0142a sprawa, niby nie istotna ale chyba ju\u017c nie wr\u00f3c\u0119 do tego salonu.<\/p>\n 4. Chro\u0144 dane osobowe klient\u00f3w<\/strong> -> jaki\u015b czas temu napisa\u0142am post o tym jak salony nie chroni\u0105 danych osobowych. Ca\u0142y artyku\u0142 TU<\/a>. Postaw na bezpiecze\u0144stwo, chro\u0144 dane klient\u00f3w. Poka\u017c, \u017ce jeste\u015b odpowiedzialnym przedsi\u0119biorc\u0105 i dbasz o dane.<\/p>\n 5. Doceniaj efekty swoich klientek<\/strong> -> rozmawiaj z nimi, czy widz\u0105 r\u00f3\u017cnic\u0119, jak si\u0119 czu\u0142y, czy chcia\u0142yby co\u015b zmieni\u0107 w swoich efektach. Nie tylko takie wywiady niezobowi\u0105zuj\u0105ce pomog\u0105 ci sprzeda\u0107 dodatkowe us\u0142ugi, ale klientka zobaczy, \u017ce chcecie jej pom\u00f3c.<\/p>\n Powy\u017csze pi\u0119\u0107 przyk\u0142ad\u00f3w przygotowa\u0142am z my\u015bl\u0105 o tych salonach, kt\u00f3re staraj\u0105 si\u0119 rozwija\u0107. Mam nadziej\u0119, \u017ce te kilka pomys\u0142\u00f3w pomo\u017ce w kreatywno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n