Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":1855,"date":"2021-08-10T04:19:00","date_gmt":"2021-08-10T04:19:00","guid":{"rendered":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/?p=1855"},"modified":"2023-03-07T09:43:03","modified_gmt":"2023-03-07T09:43:03","slug":"5pytan-do-dawida-baginskiego-o-rozwoj-sklepu-online","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/5pytan-do-dawida-baginskiego-o-rozwoj-sklepu-online\/","title":{"rendered":"#5Pyta\u0144 do.. Dawida Bagi\u0144skiego o rozw\u00f3j sklepu online"},"content":{"rendered":"\n

<\/p>\n\n\n\n

COVID-19 ukaza\u0142o jeszcze bardziej, \u017ce biznes online mo\u017ce by\u0107 przysz\u0142o\u015bci\u0105. Wielu przedsi\u0119biorc\u00f3w, kt\u00f3rzy nie chcieli z niego korzysta\u0107 wprowadza rozwi\u0105zania online aby poszerzy\u0107 swoje us\u0142ugi o sprzeda\u017c online. <\/p>\n\n\n\n

W ramach cyklu #5Pyta\u0144Do eksperta moim go\u015bciem jest Dawid Bagi\u0144ski – w\u0142a\u015bciciel marki SOCIAL ELITE, ekspert z zakresu marketingu i rozwi\u0105za\u0144 online. <\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n

KP:<\/strong> Prowadzenie swojego sklepu online to nie lada wyzwanie sk\u0105d u Ciebie zainteresowanie takim tematem?<\/em>
DB:<\/strong> Wysz\u0142o to zupe\u0142nie naturalnie. Od ponad 14 lat jestem zwi\u0105zany z marketingiem. Na pocz\u0105tku swojej drogi zaczyna\u0142em od budowania list mailingowych i kampanii reklamowych. A z biegiem lat przeszed\u0142em przez wszystkie aspekty tworzenia i promocji biznes\u00f3w online. Oko\u0142o 5 lat temu w Polsce du\u017c\u0105 popularno\u015b\u0107 zacz\u0119\u0142y zyskiwa\u0107 sklepy internetowe. Dlatego postanowi\u0142em pod\u0142\u0105czy\u0107 si\u0119 pod ten trend zar\u00f3wno jako w\u0142a\u015bciciel takich sklep\u00f3w jak i agencja marketingowa SocialElite.pl, w kt\u00f3rej pomagamy z ich promocj\u0105. Jak wida\u0107, ta decyzja by\u0142a strza\u0142em w dziesi\u0105tk\u0119.  <\/p>\n\n\n\n

KP. <\/strong>Gdybys mia\u0142 poda\u0107 5 powod\u00f3w, dla kt\u00f3rych warto mie\u0107 sklep online co by to by\u0142o? <\/em><\/p>\n\n\n\n

DB:<\/strong> Pow\u00f3d 1:<\/strong> Mo\u017cna \u015bwietnie zarobi\u0107 – wydaje mi si\u0119, \u017ce ka\u017cda osoba, kt\u00f3ra zaczyna biznes internetowy, chce na nim zarabia\u0107. Posiadanie w\u0142asnego biznesu online jest po prostu dochodowe. 
Pow\u00f3d 2: <\/strong>Ogromna r\u00f3\u017cnorodno\u015b\u0107 – bran\u017ca handlu jest tak r\u00f3\u017cnorodna, \u017ce ka\u017cdy znajdzie co\u015b, co go interesuje. Mam tutaj na my\u015bli nisz\u0119 i produkty. W ko\u0144cu nie chodzi o to, aby robi\u0107 co\u015b, co nas nie interesuje i na czym si\u0119 nie znamy. 
Pow\u00f3d 3:<\/strong> Niski pr\u00f3g wej\u015bcia – aby zbudowa\u0107 sklep internetowy, kt\u00f3ry bardzo dobrze zarabia, niewiele trzeba. Co mam na my\u015bli? Otworzenie fabryki wymaga cz\u0119sto milion\u00f3w z\u0142otych kapita\u0142u, kt\u00f3ry nie wiadomo czy si\u0119 zwr\u00f3ci. Wymaga te\u017c zatrudnienia du\u017cej od razu kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesi\u0119ciu os\u00f3b. A w internecie jest zupe\u0142nie inaczej. Tutaj handlujemy obrazkami i tekstami, a to oznacza, \u017ce nawet nie musimy fizycznie posiada\u0107 produkt\u00f3w. Dlatego otworzenie w\u0142asnego sklepu mo\u017ce by\u0107 praktycznie za darmo. Wystarczy mie\u0107 odpowiedni\u0105 wiedz\u0119, kt\u00f3rej te\u017c nie ma a\u017c tak du\u017co. Co wi\u0119cej, nie trzeba zatrudnia\u0107 dziesi\u0105tek czy setek os\u00f3b, aby robi\u0107 milionow\u0105 sprzeda\u017c, wystarczy 3-5 os\u00f3b w zespole. Ma\u0142a firma, a du\u017ca sprzeda\u017c. I jak tu nie kocha\u0107 internetu?
Pow\u00f3d 4:<\/strong> Rynek e-commerce stale ro\u015bnie – co roku na \u015bwiecie rynek ro\u015bnie dynamicznie. Ju\u017c ponad 100 miliard\u00f3w z\u0142otych Polacy wydadz\u0105 w sklepach Internetowych. Rynek jest tak ogromny, \u017ce nie trzeba konkurowa\u0107 z du\u017cymi firmami. Obecnie klient\u00f3w starczy dla ka\u017cdego. 
Pow\u00f3d 5:<\/strong> Stosunkowo ma\u0142o nauki – aby prowadzi\u0107 w\u0142asny sklep nie trzeba mie\u0107 uko\u0144czonych studi\u00f3w, czy doktoratu. Wystarczy rok intensywnej nauki i cz\u0142owiek sobie \u015bwietnie radzi. <\/p>\n\n\n\n


KP:<\/strong> Jakie dzia\u0142ania reklamowe sklepu online wed\u0142ug ciebie s\u0105 najbardziej skuteczne i dlaczego? <\/em><\/p>\n\n\n\n

DB: <\/strong>Je\u017celi zale\u017cy nam na zwi\u0119kszeniu sprzeda\u017cy w pocz\u0105tkuj\u0105cym sklepie internetowym, to w mojej ocenie najskuteczniejsze s\u0105 reklamy na Facebooku i Instagramie. Platforma ta oferuje najprecyzyjniejsze na \u015bwiecie funkcje targetowania (czyli wybierania do kogo skierujemy reklam\u0119). Facebook w swoje algorytmy reklamowe wbudowa\u0142 sztuczn\u0105 inteligencj\u0119. Dba ona o to, aby wy\u015bwietla\u0107 nasze reklamy osobom, potencjalnie zainteresowanym tym, co oferujemy. A to powoduje, \u017ce z du\u017cym prawdopodobie\u0144stwem reklamy widza najbardziej zainteresowane osoby. Oczywi\u015bcie je\u017celi techniczne kampanie s\u0105 ustawione poprawnie. Inwigilacja naszego \u017cycia prywatnego na Facebooku posz\u0142a tak daleko, \u017ce kongres stan\u00f3w zjednoczonych zainteresowa\u0142 si\u0119 tym jak dzia\u0142a Facebook. Gdy na przes\u0142uchaniach zacz\u0119li s\u0142ucha\u0107, jak on naprawd\u0119 dzia\u0142a, byli przera\u017ceni poziomem inwigilacji. Wykorzystanie takiego narz\u0119dzia do biznesu jest czym\u015b, o czym jeszcze 10 lat temu mo\u017cna by\u0142o jedynie pomarzy\u0107. <\/p>\n\n\n\n

KP:<\/strong> Ostatnio jest ca\u0142a masa tre\u015bci na temat e-mail marketingu – czy wed\u0142ug ciebie to \u201egra warta \u015bwieczki\u201d? E-mail marketing wi\u0105\u017ce si\u0119 r\u00f3wnie\u017c z wymogami prawnymi, ale jakie s\u0105 pozytywne cechy tego rodzaju dzia\u0142a\u0144 wed\u0142ug ciebie? <\/em><\/p>\n\n\n\n

DB: <\/strong>Oczywi\u015bcie. Dobrze prowadzony e-mail marketing mo\u017ce do\u0142o\u017cy\u0107 od 10% do nawet 40% dodatkowej sprzeda\u017cy. Oczywi\u015bcie o ile robi si\u0119 go dobrze, a z tym ju\u017c niestety jest trudniej. E-mail marketing nie jest popularn\u0105 dziedzin\u0105 i brakuje wybitnie dobrych specjalist\u00f3w, kt\u00f3rzy potrafi\u0105 pisa\u0107 \u015bwietne maile. Brakuje te\u017c bardzo dobrych materia\u0142\u00f3w edukacyjnych. Nie ma si\u0119 zatem co dziwi\u0107, \u017ce dla wielu firm to nie idzie, skoro robi\u0105 go \u017ale. Od kilku lat pracuj\u0119, aby to zmieni\u0107, bo my z e-mail marketingiem uzyskujemy fantastyczne wyniki. Moim zdaniem jest to drugi najlepszy kana\u0142 sprzeda\u017cy zaraz po reklamach na Facebooku i Instagramie. 
Co do wymog\u00f3w, to rzeczywi\u015bcie mo\u017ce wydawa\u0107 si\u0119 to skomplikowane, ale wed\u0142ug mnie wymogi ustawowe wcale takie nie s\u0105. Wystarczy zadba\u0107 o odpowiednie zgody, regulaminy i procesy w firmie. To naprawd\u0119 nic skomplikowanego. <\/p>\n\n\n\n


KP.:<\/strong> Gdybys mia\u0142 wskaza\u0107 5 najcz\u0119stszych b\u0142\u0119d\u00f3w pope\u0142nianych przez osoby, kt\u00f3re prowadz\u0105 sklep online co by to by\u0142o? <\/em><\/p>\n\n\n\n

DB:<\/strong> Dobrze. Oto one:  <\/p>\n\n\n\n

B\u0142\u0105d 1:<\/strong> Wybieranie asortymentu na czuja – wiele os\u00f3b wybiera produkty do swojego sklepu na czuja. Nie bior\u0105 w og\u00f3le pod uwag\u0119 analizy potrzeb klienta. Przez co kupuj\u0105 towar, kt\u00f3rego nie mog\u0105 potem sprzeda\u017c. Nigdy nie kupuj produkt\u00f3w na czuja. Naucz si\u0119, czym jest analiza rynkowe i dowiedz si\u0119 jak poszukiwa\u0107 hit\u00f3w sprzeda\u017cowych. 
B\u0142\u0105d 2:<\/strong> Im wi\u0119cej produkt\u00f3w w sklepie tym lepiej – tak uwa\u017ca wielu w\u0142a\u015bcicieli firm, a nie jest to prawd\u0105. Realia s\u0105 takie, \u017ce na 100 produkt\u00f3w 1 lub 2 robi\u0105 80-90% sprzeda\u017cy, a pozosta\u0142e produkty po prostu s\u0105. Dlatego du\u017co wa\u017cniejsze jest okre\u015blenie, kt\u00f3re 1-2 produkty s\u0105 tak zwanymi hitami sprzeda\u017cowymi. Na starcie najlepiej wok\u00f3\u0142 nich oprze\u0107 biznes. Po co mi 100 produkt\u00f3w w sklepie, kt\u00f3rych nikt nie kupuje. Licz\u0105 si\u0119 hity sprzeda\u017cowe. Nie potrzebujemy posiada\u0107 produkt\u00f3w w sklepie, potrzebujemy mie\u0107 hity sprzeda\u017cowe. Dlatego na przyk\u0142ad w swoich kursach k\u0142ad\u0119 nacisk jak szuka\u0107 hit\u00f3w i je testowa\u0107. 
B\u0142\u0105d 3<\/strong>: Brak znajomo\u015bci w\u0142asnego biznesu – to bardzo cz\u0119sty b\u0142\u0105d. Wiele os\u00f3b pocz\u0105tkuj\u0105cych po prostu otwiera sklepy, bo us\u0142ysza\u0142a, \u017ce mo\u017cna na nich zarobi\u0107. A co ze strategi\u0105 biznesu? Nie ma. A co z konwersj\u0105 sklepu? A co to jest.. Jak firma pozyskuje klient\u00f3w? Nie wiadomo. Spotykam na swojej drodze sporo os\u00f3b, kt\u00f3re otworzy\u0142o sklep, ale nie posiada wiedzy jak rozwija\u0107 biznes online. Pami\u0119taj, \u017ce biznes online, to te\u017c biznes i trzeba umie\u0107 go prowadzi\u0107. Je\u017celi wcze\u015bniej osoba nie zdob\u0119dzie wiedzy jak to robi\u0107, projekt zazwyczaj si\u0119 nie udaje. Nie zach\u0119cam do otwierania sklep\u00f3w na szybko. Podstaw\u0105 sukcesu jest zdobycie wiedzy i dobre przygotowanie. Je\u017celi kto\u015b odrobi prac\u0119 domow\u0105, to potem projekt idzie du\u017co lepiej.  
B\u0142\u0105d 4:<\/strong> Kiedy zarabiamy – podstaw\u0105 prowadzenia biznesu internetowego jest policzenie, kiedy ten biznes zarabia. Zazwyczaj w projekcie okre\u015blany jest parametr ROAS (Return on ad spend, czyli zwrot z wydatk\u00f3w na reklam\u0119). Okre\u015blenie dok\u0142adnego parametru roas dla biznesu pozwala szybko zorientowa\u0107 si\u0119, czy prowadzone dzia\u0142ania marketingowe i sprzeda\u017cowe zarabiaj\u0105, czy nie. Je\u017celi planujesz robi\u0107 p\u0142atne kampanie reklamowe, warto policzy\u0107 kiedy b\u0119d\u0105 one zarabia\u0142y. Niestety praktycznie \u017caden pocz\u0105tkuj\u0105cy tego nie robi. Oczywi\u015bcie tych parametr\u00f3w jest wi\u0119cej, natomiast na starcie roas jest pierwszym parametrem, kt\u00f3ry warto okre\u015bli\u0107. 
B\u0142\u0105d 5: <\/strong>Ma wyj\u015b\u0107 za pierwszym razem – wiele os\u00f3b nie rozumie, \u017ce biznes internetowy rozwija si\u0119 metod\u0105 pr\u00f3b i b\u0142\u0119d\u00f3w. W marketingu jest ca\u0142a dziedzina pracy, kt\u00f3ra poleca na prowadzeniu test\u00f3w i usprawnianiu. Osoby pocz\u0105tkuj\u0105ce oczekuj\u0105, \u017ce pierwszy pomys\u0142 wypali i b\u0119dzie dzia\u0142a\u0142 przez lata, ale w praktyce tak to nie dzia\u0142a. Dlatego trzeba by\u0107 mentalnie gotowym na pr\u00f3by, b\u0142\u0119dy i poprawki. W szczeg\u00f3lno\u015bci nale\u017cy zrozumie\u0107, \u017ce to kosztuje i by\u0107 na nie przygotowanym finansowo. Dlatego Ja nigdy nie stawiam wszystkich pieni\u0119dzy na jedn\u0105 pr\u00f3b\u0119. To si\u0119 nie ko\u0144czy dobrze. <\/p>\n\n\n\n

Dzi\u0119kuj\u0119 za wywiad i niesamowit\u0105 dawk\u0119 wiedzy. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n

Moim go\u015bciem by\u0142 Dawid Bagi\u0144ski<\/strong> –
w\u0142a\u015bciciel marki SOCIAL ELITE<\/a> <\/strong>
oraz ekspert z zakresu marketingu i rozwi\u0105za\u0144 online. <\/strong><\/p>\n\n\n\n

Dawida znajdziecie w social mediach: facebook, instagram, Youtube<\/strong><\/p>\n\n\n\n

fot. materia\u0142y prasowe<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

COVID-19 ukaza\u0142o jeszcze bardziej, \u017ce biznes online mo\u017ce by\u0107 przysz\u0142o\u015bci\u0105. Wielu przedsi\u0119biorc\u00f3w, kt\u00f3rzy nie chcieli z niego korzysta\u0107 wprowadza rozwi\u0105zania online aby poszerzy\u0107 swoje us\u0142ugi o sprzeda\u017c online. W ramach cyklu #5Pyta\u0144Do eksperta moim go\u015bciem […]<\/a><\/p>\n<\/div>","protected":false},"author":1,"featured_media":2257,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[357,561],"tags":[],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-content\/uploads\/2021\/09\/2.png","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1855"}],"collection":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1855"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1855\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1860,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1855\/revisions\/1860"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/2257"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1855"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1855"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1855"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}