Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":333,"date":"2020-03-17T18:49:16","date_gmt":"2020-03-17T18:49:16","guid":{"rendered":"http:\/\/kosmetykaprawo.pl\/?p=333"},"modified":"2020-12-20T16:59:16","modified_gmt":"2020-12-20T16:59:16","slug":"rozwoj-biznesu-beauty-w-social-mediach-wywiad-z-iwona-bates","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/rozwoj-biznesu-beauty-w-social-mediach-wywiad-z-iwona-bates\/","title":{"rendered":"Rozw\u00f3j biznesu Beauty w social mediach – wywiad z Iwon\u0105 Bates"},"content":{"rendered":"\n
Rozw\u00f3j biznesu w social mediach<\/em> to jedna z mo\u017cliwo\u015bci, z jakich warto korzysta\u0107 nie tylko w kontek\u015bcie sprzeda\u017cy, ale r\u00f3wnie\u017c budowania marki. <\/p>\n\n\n\n
Iwona Bates marketer, trenerka biznesu na moje zaproszenie odpowiada na pytania dotycz\u0105ce rozwoju przedsi\u0119biorstwa i istotnych kwestii z zakresu korzystania z social medi\u00f3w. <\/p>\n\n\n\n
1. Czy uwa\u017casz, \u017ce rozw\u00f3j biznesu w <\/strong>social mediach<\/strong><\/em> ma racj\u0119 bytu w dzisiejszych czasach, skoro coraz wi\u0119cej ludzi ju\u017c nie nabiera si\u0119 na r\u00f3\u017cnego rodzaju \u201eopinie\u201d celebryt\u00f3w, a jedynie oczekuje transparentno\u015bci danej firmy?<\/strong><\/p>\n\n\n\n
Iwona Bates :<\/strong><\/em> Uwa\u017cam, \u017ce w dzisiejszych czasach konieczne jest budowanie marki i prowadzenie przemy\u015blanej komunikacji marketingowej. Salon kosmetyczny to wyj\u0105tkowy biznes, w du\u017cej cz\u0119\u015bci oparty na zaufaniu. Mo\u017cemy powiedzie\u0107, \u017ce marka jest wszystkim dla takiego przedsi\u0119biorstwa. Prowadzenie komunikacji marketingowej jest bardzo wa\u017cne i powinno si\u0119 opiera\u0107 na za\u0142o\u017conym planie, a nie na kr\u00f3tkotrwa\u0142ych trendach. Celebryta mo\u017ce przysporzy\u0107 nam popularno\u015bci, ale budow\u0105 marki musimy zaj\u0105\u0107 si\u0119 sami.<\/em><\/p>\n\n\n\n
Nie wiem, na czym mia\u0142aby polega\u0107 transparentno\u015b\u0107 firmy? Oczywi\u015bcie biznes powinien sprawia\u0107 wra\u017cenie godnego zaufania, dlatego w bran\u017cy beauty powszechne jest eksponowanie dyplom\u00f3w, certyfikat\u00f3w, nagr\u00f3d, podnosz\u0105 one poziom zaufania. Forma prawna biznesu oraz inne elementy transparentno\u015bci zaczynaj\u0105 interesowa\u0107 odbiorc\u00f3w dopiero w momencie,w kt\u00f3rymchc\u0105 pozwa\u0107 go do s\u0105du, a do tego absolutnie nie chcemy przecie\u017c dopu\u015bci\u0107. W dzisiejszych czasach zadowolony klient, daj\u0105cy nam rekomendacje, to najlepsza reklama i na odwr\u00f3t \u2013 z\u0142a opinia jest zab\u00f3jcza dla biznesu, dlatego do reklamacji nale\u017cy podchodzi\u0107 z wyj\u0105tkow\u0105 uwag\u0105. <\/em><\/p>\n\n\n\n
2. Jakie s\u0105 wed\u0142ug Ciebie istotne za\u0142o\u017cenia, kt\u00f3re przedsi\u0119biorca prowadz\u0105cy salon kosmetyczny powinien wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119?<\/strong><\/p>\n\n\n\n
Iwona Bates:<\/strong> Po pierwsze musimy mie\u0107 plan i \u017ceby go stworzy\u0107, powinni\u015bmy zastanowi\u0107 si\u0119, kim jeste\u015bmy, dok\u0105d d\u0105\u017cymy i w liczbach okre\u015bli\u0107 nasze cele.<\/strong><\/em><\/p>\n\n\n\n
Zacznijmy od narz\u0119dzia bardzo starego w marketingu, ale \u015bwietnie si\u0119 sprawdzaj\u0105cego \u2013analizy SWOT. Brzmi to skomplikowanie, ale chodzi o zidentyfikowanie mocnych i s\u0142abych stron naszego biznesu oraz analiz\u0119 szans i zagro\u017ce\u0144 p\u0142yn\u0105cych z otoczenia. Mo\u017ce to si\u0119 wydawa\u0107 marnotrawstwem czasu, przecie\u017c o naszym biznesie wiemy wszystko, ale \u2013 jak udowadnia praktyka \u2013 dokonanie pisemnej analizy pomaga spojrze\u0107 na nasz\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 z dystansem, lepiej oceni\u0107 sytuacj\u0119 i obra\u0107 najlepsz\u0105 strategi\u0119 rozwoju i dzia\u0142ania. Na tym etapie okre\u015blamy nasz\u0105 p\u00f3\u0142k\u0119 cenow\u0105. Musimy odpowiedzie\u0107 sobie na pytania, czy s\u0105 to us\u0142ugi ekskluzywne, czy mo\u017ce raczej \u015brednia p\u00f3\u0142ka, czy te\u017c nastawieni jeste\u015bmy na du\u017cy obr\u00f3t i niskie ceny. <\/em>B\u0119dzie to bardzo wa\u017cne dla dalszych dzia\u0142a\u0144. <\/em><\/p>\n\n\n\n
Kolejnym etapem jest okre\u015blenie naszej grupy docelowej. W marketingu m\u00f3wimy o niej buyer persona, ale b\u0119dziemy nazywa\u0107 j\u0105 dalej po prostu person\u0105. Obecnie istnieje tendencja do tworzenia wielu person, by lepiej je okre\u015bli\u0107 i unikn\u0105\u0107 uog\u00f3lnie\u0144. Najprostszym sposobem jest przeanalizowanie, kim s\u0105 dotychczasowi klienci. Co o nich wiemy? Jak do nas trafili? Jakie maj\u0105 potrzeby, obawy, motywacje do przyj\u015bcia? Czy czytaj\u0105 miejscow\u0105 pras\u0119, czy maj\u0105 konta w social mediach? Na ten temat mo\u017cna napisa\u0107 ksi\u0105\u017ck\u0119. <\/em><\/p>\n\n\n\n