Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":521,"date":"2020-05-13T17:15:46","date_gmt":"2020-05-13T17:15:46","guid":{"rendered":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/?p=521"},"modified":"2020-05-13T17:15:46","modified_gmt":"2020-05-13T17:15:46","slug":"wytyczne-dla-funkcjonowania-salonow-fryzjerskich-w-trakcie-pandemii-sars-cov-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wytyczne-dla-funkcjonowania-salonow-fryzjerskich-w-trakcie-pandemii-sars-cov-2\/","title":{"rendered":"Wytyczne dla funkcjonowania salon\u00f3w fryzjerskich w trakcie pandemii SARS-CoV-2"},"content":{"rendered":"\n

Wytyczne Ministerstwa Rozwoju w konsultacji z GIS, stan na dzie\u0144 13.05.2020 r.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

Wk\u0142ad merytoryczny: Polski Zwi\u0105zek Przemys\u0142u Kosmetycznego, Atelier Potomski;
Konsultacja: Inicjatywa #BeautyRazem, Polskie Stowarzyszenie Przemys\u0142u Kosmetycznego i Detergentowego<\/p>\n\n\n\n

Celem wdra\u017canych procedur jest:<\/h3>\n\n\n\n
  1. Zwi\u0119kszenie bezpiecze\u0144stwa pracownik\u00f3w i klient\u00f3w salonu fryzjerskiego.<\/li>
  2. Zminimalizowanie ryzyka zaka\u017cenia pracownik\u00f3w przez klient\u00f3w oraz inne osoby spoza salonu, np.  dostawc\u00f3w, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klient\u00f3w.<\/li>
  3. Ograniczenie liczby kontakt\u00f3w na terenie salonu w celu ograniczenia ryzyka szerzenia si\u0119 zaka\u017cenia.<\/li>
  4. Dzia\u0142anie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.<\/li>
  5. Zapoznanie pracownik\u00f3w z  organizacj\u0105 salonu fryzjerskiego i organizacj\u0105 pracy.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

    Wytyczne zosta\u0142y podzielone na cztery cz\u0119\u015bci:<\/h3>\n\n\n\n
    1. Zapewnienie bezpiecze\u0144stwa pracownikom\/osobom \u015bwiadcz\u0105cym us\u0142ugi.<\/li>
    2. Zapewnienie bezpiecze\u0144stwa w salonie.<\/li>
    3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zaka\u017cenia koronawirusem pracownik\u00f3w\/os\u00f3b \u015bwiadcz\u0105cych us\u0142ugi.<\/li>
    4. Procedury post\u0119powania w przypadku podejrzenia u osoby\/klienta zaka\u017cenia koronawirusem.<\/li><\/ol>\n\n\n\n

      A. Przed wykonaniem us\u0142ugi<\/h4>\n\n\n\n
      1. Zaleca si\u0119 rozwa\u017cenie mo\u017cliwo\u015bci bezdotykowego pomiaru i rejestracji temperatury cia\u0142a pracownik\u00f3w przed rozpocz\u0119ciem pracy, za zgod\u0105 pracownik\u00f3w.<\/li>
      2. Mo\u017cliwe jest rozwa\u017cenie, za zgod\u0105 pracownik\u00f3w, prowadzenia codziennych procedur przeprowadzania i dokumentowania wywiadu, w szczeg\u00f3lno\u015bci o braku wst\u0119powania objaw\u00f3w chorobowych u pracownika\/osoby \u015bwiadcz\u0105cej us\u0142ugi oraz o braku kontaktu z osob\u0105, kt\u00f3ra mia\u0142a widoczne objawy chorobowe lub by\u0142a nara\u017cona na kontakt z osob\u0105 zaka\u017con\u0105.<\/li>
      3. Zaleca si\u0119 \u015bwiadczenie us\u0142ug w  salonie z wy\u0142\u0105czeniem profesjonalist\u00f3w pracuj\u0105cych na sesjach zdj\u0119ciowych, backstage\u2019ach i pokazach zawodowych.<\/li>
      4. Salony, kt\u00f3re nie pracuj\u0105 w systemie planowanych wizyt, s\u0105 zobowi\u0105zane do przeprowadzenia wszystkich opisanych poni\u017cej czynno\u015bci przy pierwszym kontakcie z klientem. Jednocze\u015bnie wsz\u0119dzie tam, gdzie jest to mo\u017cliwe, zaleca si\u0119 przej\u015bcie do systemu pracy planowanej i wcze\u015bniejszego umawiania wizyt.<\/li>
      5. Przyjmowanie klient\u00f3w nast\u0119puje wy\u0142\u0105cznie po wcze\u015bniejszym um\u00f3wieniu za pomoc\u0105 \u015brodk\u00f3w zdalnych. Poczekalnie s\u0105 wy\u0142\u0105czone z u\u017cytku.<\/li>
      6. W dniu poprzedzaj\u0105cym planowan\u0105 wizyt\u0119 personel kontaktuje si\u0119 z klientem w celu potwierdzenia wizyty.<\/li>
      7. Klient zostaje poinformowany o tym, \u017ce nie mo\u017ce przyj\u015b\u0107 na um\u00f3wion\u0105 wizyt\u0119, je\u015bli: