Warning: Declaration of Jetpack_IXR_Client::query() should be compatible with IXR_Client::query(...$args) in /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php on line 54

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/jetpack/vendor/automattic/jetpack-connection/legacy/class-jetpack-ixr-client.php:122) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":570,"date":"2020-05-17T00:57:50","date_gmt":"2020-05-17T00:57:50","guid":{"rendered":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/?p=570"},"modified":"2020-12-20T17:02:32","modified_gmt":"2020-12-20T17:02:32","slug":"5-pytan-do-5-waznych-kwestii-zwiazanych-z-grafika-ktore-musi-wiedziec-kazdy-kto-prowadzi-biznes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/5-pytan-do-5-waznych-kwestii-zwiazanych-z-grafika-ktore-musi-wiedziec-kazdy-kto-prowadzi-biznes\/","title":{"rendered":"5 Pyta\u0144 Do… 5 wa\u017cnych kwestii zwi\u0105zanych z grafik\u0105, kt\u00f3re musi wiedzie\u0107 ka\u017cdy, kto prowadzi biznes!"},"content":{"rendered":"\n

Z cyklu “5 Pyta\u0144 Do…” tym razem skierowa\u0142am swoje pytania do firmy RAVEL https:\/\/ravelstudio.pl,<\/a>@beauty_projekt, kt\u00f3ra zajmuje si\u0119 grafik\u0105 i tworzeniem stron internetowych. Na moje pytania odpowiada Pani Ewa Lepsy. Tematyka grafiki jest bardzo istotna nie tylko w aspekcie social medi\u00f3w, ale r\u00f3wnie\u017c w zakresie ca\u0142ej identyfikacji wizualnej przedsi\u0119biorstwa. Mam nadziej\u0119, \u017ce poni\u017cszy wywiad b\u0119dzie przydatny do analizy tej tematyki z perspektywy biznesowej. <\/p>\n\n\n\n

1.Dlaczego wed\u0142ug Pa\u0144stwa dobra grafika w biznesie ma znaczenie?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Na wst\u0119pnie nale\u017cy wyja\u015bni\u0107 czym jest dobra grafika, kiedy mo\u017cemy uzna\u0107, \u017ce dany projekt graficzny jest dobry? W skr\u00f3cie mo\u017cna powiedzie\u0107, \u017ce dobra grafika to skuteczna grafika. Skuteczna grafika przyci\u0105ga uwag\u0119 potencjalnego Klienta i sprawia, \u017ce nasza firma zostaje przez niego zapami\u0119tana. Podstawowym etapem w tworzeniu takiego projektu jest zdefiniowanie grupy docelowej, a wi\u0119c ustalenie kim s\u0105 nasi odbiorcy, na kt\u00f3rych zamierzamy skoncentrowa\u0107 swoje dzia\u0142ania marketingowe, jakimi \u015brodkami przekazu mo\u017cemy do nich dotrze\u0107 oraz jaki cel chcemy osi\u0105gn\u0105\u0107. Wnioski zebrane podczas analizy pozwol\u0105 prawid\u0142owo okre\u015bli\u0107 typ projektu oraz jego stylistyk\u0119. Odnosz\u0105c dan\u0105 analiz\u0119 do bran\u017cy beauty, mo\u017cna stwierdzi\u0107, \u017ce estetyczna szata graficzna, w danym przypadku, odgrywa szczeg\u00f3lnie wa\u017cn\u0105 rol\u0119 w kreowaniu wizerunku firmy oraz pozyskiwaniu nowych Klient\u00f3w. Atrakcyjne, spersonalizowane projekty materia\u0142\u00f3w reklamowych – takich jak wizyt\u00f3wki, ulotki, karty sta\u0142ego klienta czy vouchery –  mog\u0105 wp\u0142yn\u0105\u0107 na postrzeganie firmy jako profesjonalnej, dbaj\u0105cej o wysok\u0105 jako\u015b\u0107 us\u0142ug. Opr\u00f3cz tradycyjnych materia\u0142\u00f3w reklamowych promuj\u0105cych firm\u0119, nale\u017cy zadba\u0107 r\u00f3wnie\u017c o odpowiedni\u0105 prezentacj\u0119 w social mediach, kt\u00f3re odgrywaj\u0105 obecnie niezwykle wa\u017cn\u0105 rol\u0119.<\/p>\n\n\n\n


2.Jak Pa\u0144stwo podchodzicie do indywidualnych projekt\u00f3w, co jest wa\u017cne – jakie informacje aby stworzy\u0107 odpowiedni\u0105 grafik\u0119?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Proces projektowy rozpoczyna si\u0119 wype\u0142nieniem przez Klienta briefu projektowego \u2013 w kt\u00f3rym zawarte s\u0105 pytania dotycz\u0105ce wybranego projektu graficznego. Pierwsza cz\u0119\u015b\u0107 obejmuje pytania dotycz\u0105ce charakterystyki firmy oraz \u015bwiadczonych us\u0142ug. Klient proszony jest r\u00f3wnie\u017c o do\u0142\u0105czenie istniej\u0105cych ju\u017c element\u00f3w identyfikacji wizualnej takich jak np. logo, tak aby wszystkie tworzone projekty graficzne by\u0142y sp\u00f3jne pod wzgl\u0119dem kolorystyki, stylu oraz zgodne z wcze\u015bniejszym zamys\u0142em. Druga cz\u0119\u015b\u0107 briefu dotyczy celu jaki powinien spe\u0142nia\u0107 projekt, kwestii technicznych oraz stylistyki. Klient mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c wskaza\u0107 przyk\u0142adowe projekty, kt\u00f3re szczeg\u00f3lnie przypad\u0142y mu do gustu np. ze wzgl\u0119du na styl, kolorystyk\u0119 czy uk\u0142ad tre\u015bci. Warto aby odpowiedzi udzielone w briefie by\u0142y mo\u017cliwie jak najbardziej wyczerpuj\u0105ce a zarazem konkretne. W kolejnym etapie Klient otrzymuje do wyboru kilka koncepcji projektu (w przypadku projektu logo s\u0105 to zazwyczaj 3-4 propozycje).W razie potrzeby wprowadzane s\u0105 poprawki.<\/p>\n\n\n\n


3.Przegl\u0105daj\u0105c Pa\u0144stwa projekty mo\u017cna poczu\u0107 nowoczesno\u015b\u0107, ale te\u017c z nutk\u0105 tradycyjno\u015bci czym kierujecie si\u0119 w Pa\u0144stwa firmie tworz\u0105c projekty dla klient\u00f3w?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Podczas tworzenia projekt\u00f3w priorytetem s\u0105 dla nas oczekiwania Klienta dlatego te\u017c przed rozpocz\u0119ciem prac stawiamy na wywiad. Znaj\u0105c potrzeby Klienta d\u0105\u017cymy do stworzenia projektu, kt\u00f3ry nie tylko w pe\u0142ni go usatysfakcjonuje, ale r\u00f3wnie\u017c swoj\u0105 indywidualno\u015bci\u0105 przyci\u0105gnie uwag\u0119 potencjalnych klient\u00f3w oraz pozwoli wyr\u00f3\u017cni\u0107 si\u0119 na tle konkurencji. Proponowane przez nas oryginalne rozwi\u0105zania oraz nowoczesny styl s\u0105 odpowiedzi\u0105 na te wyzwania. Dbamy r\u00f3wnie\u017c o to aby wszystkie tworzone dla Klienta projekty by\u0142y sp\u00f3jne z istniej\u0105c\u0105 ju\u017c identyfikacj\u0105 wizualn\u0105 firmy. <\/p>\n\n\n\n

Efekt ten osi\u0105gany jest przede wszystkim poprzez konsekwentne stosowanie okre\u015blonej kolorystyki, symboli oraz innych charakterystycznych element\u00f3w graficznych, we wszystkich projektach materia\u0142\u00f3w reklamowych dla danej firmy, co mo\u017cna zaobserwowa\u0107 r\u00f3wnie\u017c przegl\u0105daj\u0105c oferowane przez nasz\u0105 firm\u0119 pakiety projekt\u00f3w graficznych ,,na start\u201d.<\/p>\n\n\n\n


4.Na co klient powinien zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 zamawiaj\u0105c grafik\u0119 dla swojego biznesu?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Wyb\u00f3r firmy, kt\u00f3rej zlecimy wykonanie projektu graficznego ,mo\u017ce u\u0142atwi\u0107 nam jej portfolio, czyli przegl\u0105d zrealizowanych projekt\u00f3w lub te\u017c oferowanych cz\u0119sto gotowych szablon\u00f3w projekt\u00f3w graficznych. Przegl\u0105daj\u0105c portfolio mo\u017cemy przekona\u0107 si\u0119 czy estetyka firmy odpowiada naszym wymaganiom. Opr\u00f3cz tego zlecaj\u0105cy powinien r\u00f3wnie\u017c  zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na to ile koncepcji wst\u0119pnych (np. projektu logo)  otrzymuje do wyboru oraz na ilo\u015b\u0107 poprawek jakie mo\u017ce zg\u0142asza\u0107 do wybranych projekt\u00f3w. Niekt\u00f3re z firm oferuj\u0105 nielimitowan\u0105 ilo\u015b\u0107 poprawek , inne uzale\u017cniaj\u0105 ilo\u015b\u0107 poprawek oraz koncepcji wst\u0119pnych od ceny. Zazwyczaj kwestie te reguluje umowa.<\/p>\n\n\n\n


5.Sekret kryje si\u0119 w szczeg\u00f3\u0142ach \u2013 jakie szczeg\u00f3\u0142y swoich grafik Pa\u0144stwo cenicie najbardziej przy wsp\u00f3\u0142pracy z klientem oraz co powinna przemy\u015ble\u0107 osoba, kt\u00f3ra chce stworzy\u0107 znak graficzny dla swojego biznesu?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Dobry kontakt z Klientem to gwarancja udanego projektu, dlatego te\u017c podczas wsp\u00f3\u0142pracy cenimy wszelkie sugestie zg\u0142aszane przez Klienta, gdy\u017c wprowadzane na ich podstawie zmiany w projekcie pozwalaj\u0105 na sprawniejsz\u0105 realizacj\u0119 zlecenia. W zwi\u0105zku z tym, w ka\u017cdym realizowanym przez nas projekcie graficznym lub stronie www, Klient mo\u017ce wprowadzi\u0107 dowoln\u0105 ilo\u015b\u0107 poprawek \u2013 a\u017c do uzyskania pe\u0142nej satysfakcji.
<\/p>\n\n\n\n

Znak graficzny, b\u0119d\u0105cy zazwyczaj cz\u0119\u015bci\u0105 logo firmy, to pierwszy komunikat, kt\u00f3ry odbiera nasz odbiorca i potencjalny Klient dlatego te\u017c, powinien charakteryzowa\u0107 si\u0119 prostot\u0105 oraz jasno\u015bci\u0105 przekazu. To sprawi, \u017ce b\u0119dzie on \u0142atwy do zapami\u0119tania. Tworzenie znaku graficznego, podobnie jak ka\u017cdego innego projektu graficznego, nale\u017cy rozpocz\u0105\u0107 od okre\u015blenia grupy docelowej. Musimy zastanowi\u0107 si\u0119 do kogo skierowane s\u0105 nasze us\u0142ugi lub produkt, jakie emocje i skojarzenia chcemy wzbudzi\u0107 oraz co powinien zapami\u0119ta\u0107 nasz odbiorca widz\u0105c znak graficzny. Dobrze jest r\u00f3wnie\u017c przyjrze\u0107 si\u0119 logo naszej konkurencji aby nie powiela\u0107 tych samych rozwi\u0105za\u0144. <\/p>\n\n\n\n

Warto r\u00f3wnie\u017c zastanowi\u0107 si\u0119 gdzie b\u0119dzie umieszczany znak graficzny. Powinien on wygl\u0105da\u0107 r\u00f3wnie dobrze i czytelnie zar\u00f3wno na d\u0142ugopisie jak i banerze reklamowym. Je\u017celi chcemy samodzielnie stworzy\u0107 znak graficzny firmy lub jego wst\u0119pny szkic, kt\u00f3ry nast\u0119pnie przeka\u017cemy grafikowi, najlepiej rozpocz\u0105\u0107 od wypisania kluczowych s\u0142\u00f3w, kt\u00f3re nawi\u0105zuj\u0105 do charakterystyki firmy oraz \u015bwiadczonych us\u0142ug. Spo\u015br\u00f3d nich najlepiej jest wybra\u0107 2-3 najwa\u017cniejsze frazy, z kt\u00f3rymi ma by\u0107 kojarzona nasza firma i wykona\u0107 odzwierciedlaj\u0105ce je szkice. Wybieraj\u0105c kolorystyk\u0119 znaku graficznego naszej firmy nale\u017cy unika\u0107 po\u0142\u0105czenia zbyt wielu kolor\u00f3w, 3 kolory to bezpieczna ilo\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Ogromnie podzi\u0119kowania za udzielenie wywiadu. <\/p>\n\n\n\n

Powy\u017cszy wywiad, nie jest wpisem sponsorowanym. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Z cyklu “5 Pyta\u0144 Do…” tym razem skierowa\u0142am swoje pytania do firmy RAVEL https:\/\/ravelstudio.pl,@beauty_projekt, kt\u00f3ra zajmuje si\u0119 grafik\u0105 i tworzeniem stron internetowych. Na moje pytania odpowiada Pani Ewa Lepsy. Tematyka grafiki jest bardzo istotna nie […]<\/a><\/p>\n<\/div>","protected":false},"author":1,"featured_media":573,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[357,47,41],"tags":[285,288,48,284,286,287],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-content\/uploads\/2020\/05\/Zrzut-ekranu-2020-05-17-o-03.03.09.png","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/570"}],"collection":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=570"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/570\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":588,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/570\/revisions\/588"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/573"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=570"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=570"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/kosmetykaprawo.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=570"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}