
Zasady dotyczące reklamacji i zwrotów w salonie kosmetycznym są uregulowane przepisami prawa, w szczególności Kodeksem cywilnym oraz ustawą o prawach konsumenta. Klient ma prawo do złożenia reklamacji, jeśli usługa została wykonana nienależycie, np. w sposób wadliwy, niezgodny z umową lub oczekiwaniami.
Reklamacja może dotyczyć zarówno jakości wykonanej usługi, jak i jej rezultatu. Klient może żądać np. ponownego wykonania usługi, poprawienia jej, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy w zależności z jakim zakresem mamy do czynienia.
Salon kosmetyczny ma obowiązek rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej złożenia. Jeśli reklamacja zostanie uznana, salon powinien spełnić żądanie klienta.
Klient może również odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, jeśli usługa została wykonana w sposób istotny wadliwy lub jeśli salon nie rozpatrzył reklamacji w terminie.
Szczegółowe zasady dotyczące reklamacji i zwrotów powinny być określone w regulaminie salonu kosmetycznego, który powinien być dostępny dla klientów oraz powinny respektować prawa konsumenta ujęte w przepisach prawa.
Salon kosmetyczny co do zasady powinien prowadzić dokumentację reklamacji, które wpływają od konsumentów. Stworzyć również warto procedurę rozpatrywania reklamacji i sposoby załatwiania polubownie sporów jeżeli takowe się pojawią.
W przypadku sporu z salonem kosmetycznym, klient może skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów lub skierować sprawę do sądu.
Jeżeli prowadzisz salon kosmetyczny i masz pytania dotyczące reklamacji, procedury reklamacyjnej lub zależy ci na tym aby taki proces biznesowy był w pełni zgodny z wymogami zapraszam do kontaktu kontakt@kosmetykaprawo.pl