25 pomysłów na sprzedaż w Beauty Sklepie Online #beautyskleponline

Z racji ciężkiej sytuacji jaka jest w branży beauty przez pandemię postanowiłam przygotować wpis biznesowy o tym dlaczego warto mieć sklep online i co w nim sprzedawać.

Pomysły te nie są jedyną i słuszną drogą, ale mają być inspiracją do dodatkowego źródła dochodu.

Sklep online niektórym kojarzy się ze całym sztabem ludzi, a dzisiejsze rozwiązania sprawiają, że może go prowadzić prawie każdy – przy zachowaniu oczywiście odpowiednich reguł prawnych.

Wkrótce LIVE na moim kanale w tym temacie, ale dziś taki początek o pomysłach co można sprzedawać w sklepie online.

  1. Kosmetyki do codziennej pielęgnacji
  2. Kosmetyki do pielęgnacji ciała
  3. Kosmetyki dla mężczyzn
  4. Akcesoria do pielęgnacji twarzy i ciała np. szczoteczki do mycia twarzy.
  5. Świece zapachowe
  6. Świece do masażu
  7. Przyborniki do manicure dla kobiet
  8. Przyborniki do pielęgnacji dla mężczyzn
  9. Zestawy świąteczne
  10. Bony upominkowe
  11. Konsultacje online
  12. Bony na konsultacje
  13. Akcesoria do ćwiczeń np. skakanki, gumy
  14. Jeżeli w salonie jest dietetyk również przygotowanie diety
  15. Własne ebooki
  16. Ręczniki
  17. Suplementy diety
  18. Produkty handmade
  19. Książki
  20. Kubki z ciekawymi napisami, z logo salonu
  21. Kalendarze z logo salonu oraz ciekawymi motywami
  22. Planery roczne
  23. Akcesoria typu kosmetyczki, przyborniki, torebki, w których można chować kosmetyki
  24. Webinary na tematy dotyczące pielęgnacji skóry
  25. Dla wykwalifikowanych podmiotów również szkolenia z danych obszarów, które mogą być przedmiotem przekazania merytorycznej wiedzy. – Tu mała uwaga – mało kto będzie chciał skorzystać z szkolenia online gdzie liczy się praktyka w danej kwestii… wizerunkowo może to negatywnie wpływać na profesjonalizm.

Zakupy w sklepie online nie muszą być jednorazowe. Można stworzyć program lojalnościowy dla klientów. Dzięki czemu będzie on cześciej wracał do sklepu online.

Programy lojalnościowe kojarzą się z przeżytkiem i bezsensownym zbieraniem punktów, jednak należy pamiętać, że pomagają zbudować relację z klientem.

Osobiście staram się być lojalna wobec salonów, z których korzystam, ale jeżeli ktoś po roku chodzenia praktycznie codziennie zabiera mi rabat – który sobie wypracowałam lojalnością – to nie jest to podmiot dla mnie który działa fair i ta lojalność zostaje zachwiana – ostatecznie przestałam korzystać z danego podmiotu. Konkurencja na rynku jest ogromna i warto dbać o stałych klientów, bo jakby nie patrzeć dzięki nim jest “jakieś” stałe źródło dochodu, albo w jakimś zakresie może być.

Oczywiście wskazane powyżej przykłady są tylko propozycjami i nalezy wziąć pod uwagę również:

  1. Czy sprzedaż danych kosmetyków jest możliwa klientowi indywidualnemu – do indywidualnego korzystania – ostatnio @Strefakosmetologa na Instagramie wskazała na bardzo istotny problem – a mianowicie, na sprzedaż profesjonalnych kosmetyków klientom indywidualnym. Kosmetyki takie to wyższe stężenie składników oraz wymóg kto może w ogóle kupować takie produkty – co może doprowadzić do szkód jak i odpowiedzialności nie tylko cywilnej ale również administracyjnej czy chociażby w przypadku produktów leczniczych karnej – a jak szkody to wiadomo – odpowiedzialność odszkodowawcza – odszkodowanie i zadośćuczynienie .. i cała masa problemów (o tym napiszę osobny post).
  2. Warto w zakresie sprzedaży produktów ustalić status czy jest się sprzedawca, dystrybutorem czy np. producentem bo z tym wiążą się również określone wymogi prawne, które należy spełnić.
  3. Dostosować sklep online do wymogów prawnych – i tu na pomoc przychodzi np. Radca Prawny Ilona Przetacznik, która wzorowo zajmuje się biznesem online i na jej stronie legalnybiznesonline.pl można zakupić pakiety dokumentów np. regulaminy, polityki prywatności itd.
  4. Należy zweryfikować czy PKD jakie się posiada będzie wystarczające!
  5. Zgodność prawna to nie tylko zgodność z prawem konsumenckim ale również całego sklepu np. dostawa, zwroty itd.
  6. Przechodząc do strony internetowej można ją stworzyć samemu np. wykorzystując wordpress, można zlecić firmie – dużo większe koszty, albo można np. skorzystać z gotowych rozwiązań np. w home.pl, który proponuje sklep online w rozsądnych cenach płaconych za rok. Często są tam promocje więc można trafić na rozsądną ofertę.

Dodatkowo co może Ci się przydać?

  1. Wybierając produkty do sprzedaż kieruj się tym czego potrzebuje klient, a nie co Ty uważasz, że jes fajne. Twój punkt widzenia jako profesjonalisty może znacznie się różnić od tego, który posiada klient
  2. Bierz pod uwagę porę roku – Przed świętami przygotuj zestawy świąteczne, bony upominkowe oraz dostosuj produkty do czasu np. dodawaj pakowanie na prezent itd.
  3. Patrz długofalowo – to, że dziś założysz sklep online nie oznacza, że będzie mega dobrze funkcjonował. Zauważyłam ten problem po social mediach.. ludzie “sezonowo” dbają o swoje konta. Jak dzieje się źle to uaktywniają się w social mediach, zamiast robić to systematycznie – chociaż raz w tygodniu ale systematycznie. Odwiedzanie swojego konta w social mediach raz na pół roku nie przysporzy klientów a dla obecnych konto to będzie “neutralnie obojętne”. Dlatego też warto zadbać o systematyczność.
  4. Reklamowanie produktów w social mediach wprost może być przez klientów odebrane jako nachalne i zniechęcić. Inaczej mówiąc może dawać efekt inny od zamierzonego a co za tym idzie klient nic nie kupi. Dlatego trzeba dać coś od siebie, rozmawiać, zbudować zaufanie, dzielić się wiedzą, prowadzić bloga itd.

Wydaje się, że to wszystko czarna magia? Pocieszę Cię – niekoniecznie. Dlatego warto skonsultować się z prawnikiem wcześniej aby zweryfikować jakie produkty będą sprzedawane, jakie wymogi do nich trzeba spełnić albo i nie, oraz dostosować sklep do wymogów regulamin, polityka prywatności, rodo, prawo konsumenckie itd.

Jest ciężki czas dla nas wszystkich dlatego warto działać rozsądnie i się nie poddawać!

Żeby też była jasność wpis ten nie jest sponsorowany i żaden ze wskazanych podmiotów mi za to nie zapłacił. Cenię wskazane podmioty, bo nie tylko cechują się profesjonalizmem ale również przekazują merytoryczną i sprawdzoną wiedzę.

_________________________________

Podana powyżej treść nie jest opinią prawną ani poradą prawną. Wszelkie decyzje powinny być podejmowane na podsatwie dokładnej analizy ryzyka oraz weryfikacji prawnej. Tylko dokładna weryfikacja stanu faktycznego Twojej sprawy umożliwia wskazanie najlepszych rozwiązań prawnych w Twojej sprawie. W tym celu skontaktuj się z prawnikiem. Artykuły zamieszczone na stronie są aktualne na dzień publikacji, z racji tego, że prawo często się zmienia mniej na uwadze to, że podane informacje mogą być już nieaktualne.

Dodaj komentarz