Sprzedaż w salonie nie jest prosta. W większości klienci nie chcą być atakowani propozycją dodatkowych produktów.
Jednak sama będąc klientką zauważyłam pewne braki. Dlatego postanowiłam napisać ten post z kilkoma pomysłami, które w większości klientek chętnie jest odbierane. Jednak fenomen pojawia się wówczas, kiedy docenia się bardziej nowych klientów niż lojalnych.
1. Doceniaj stałe klientki – wyobraź sobie, że masz stałe klientki, które co miesiąc korzystają z twoich usług np. wykupują karnety na urządzenia vacu, stylizacje włosów.
- Jeżeli klientka korzysta z Twoich usług co miesiąc (min. 3 miesiące) przygotuj dla niej niespodziankę, ale nie rabat (w dzisiejszych czasach jest to przeżytek i jeżeli ona wydaje 200-300 zł miesięcznie na Twoje usługi to warto ją zaskoczyć. Zamów kubeczki z logiem firmy lub gadżety z których będzie mogła korzystać np: Kubek, notatnik, długopis, planer aktywności fizycznej, planer biznesowy – coś co pokaże jej, że warto korzystać z waszych usług i nie liczy się dla was tylko pieniądz.
- Przygotuj różne promocje miesięczne na zabiegi, tak aby każda kobieta znalazła coś dla siebie. Staraj się, aby dla stałych klientów (klub VIP) były szczególne promocje. Możesz sama stworzyć klub VIP, w którym określisz cel zdobycia takiego statusu np. po wydaniu min. 2000 zł na zabiegi osoba z automatu wchodzi do klubu. Jeżeli natomiast koszty twoich zabiegów sś wysokie, wówczas kwotę tę możesz podwyższyć.
- Dodatkowe szkolenia, wieczorki informacyjne, poradnikowe. Np jezeli prowadzisz gabinet z usługami fryzjerskimi, możesz przygotować dla „klientek vip” szkolenie jak szybko rano upiąć włosy – np. 3 różne fryzury do pracy.
Często zapominamy, że klientki to nawet my same. Koniecznie trzeba zrozumieć kobiety, które zajmują się domem, dziećmi, pracą i muszą to wszystko połączyć. Dlatego ważne jest, aby wyjsć na przeciw im wymaganiom i zatroszczyć się o lojalność klienta.
2. Udzielaj się charytatywnie – w dzisiejszych czasach istotnie wpływa fakt na postrzeganie danych podmiotów w odniesieniu do wsparcia różnego rodzaju fundacji np. zwierząt, schronisk itd. Coraz wiecej klientów zwraca uwagę na to czy dana firma wspiera inne podmioty typu schroniska itd.
3. Postaw na Ekologię ->Zasadą odpowiedniego rozwoju w dzisiejszych czasach jest transparentność i przejrzystość działań ekologicznych. Dlatego warto w sprzedaży kosmetyków jakie proponuje się w salonie mieć również kosmetyki vegańskie oraz zwrócić uwagę czy dane kosmetyki nie są testowane na zwierzętach -> UE zabroniła takich testów, a większość firm, która wspiera takie kosmetyki niechętnie jest postrzegana przez klientów. Również co ważne w swoim gabinecie mniej pojemniki do segregowania śmieci dla klientów. Osobiście ostatnio odwiedziłam 4 gabinety kosmetyczne i w każdym był tylko jeden kosz do wszystkiego. Wrzucając plastikową butelkę do kosza z papierem i resztkami jedzenia dziwnie się poczułam. Wyjęłam ją i wyrzuciłam w domu. Mała sprawa, niby nie istotna ale chyba już nie wrócę do tego salonu.
4. Chroń dane osobowe klientów -> jakiś czas temu napisałam post o tym jak salony nie chronią danych osobowych. Cały artykuł TU. Postaw na bezpieczeństwo, chroń dane klientów. Pokaż, że jesteś odpowiedzialnym przedsiębiorcą i dbasz o dane.
5. Doceniaj efekty swoich klientek -> rozmawiaj z nimi, czy widzą różnicę, jak się czuły, czy chciałyby coś zmienić w swoich efektach. Nie tylko takie wywiady niezobowiązujące pomogą ci sprzedać dodatkowe usługi, ale klientka zobaczy, że chcecie jej pomóc.
Powyższe pięć przykładów przygotowałam z myślą o tych salonach, które starają się rozwijać. Mam nadzieję, że te kilka pomysłów pomoże w kreatywności.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis