W dobie wydawania elektronicznych rozwiązań, ebooków czy wszelkiej maści treści. Autorzy mają nie lada zagwostkę jak chronić swoje prawa nie tylko do samej treści ebooka czy książki ale również tytułu.
Czy wiesz, że Sąd Najwyższy w tym zakresie odpowiedział w jednej ze spraw i wskazał, że w zakresie ochrony przedsiębiorców przed czynami nieuczciwej konkurencji tytuł książki wskazujący bezpośrednio jej treść może nabrać zdolności odróżniającej, a tym samym być wykorzystywany przez innego wydawcę lub dystrybutora do wywołania błędnego przekonania po stracie nabywców, że oferowane wydanie jest kontynuacją poprzedniego, które zdobyło rozgłos.
Wyrok Sądu Najwyższego – Izba Cywilna z dnia 16 kwietnia 2009 r. I CSK 24/09
źródło: OSP 2011 nr 1, poz. 12, str. 76, Legalis nr 255324
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis