Regulamin Lead Magnet zgodny z prawem – czyli jaki? #beautyskleponline

Po wejściu w życie nowelizacji przepisów wprowadzających zmiany wymagane dyrektywą 2161 potocznie nazywaną Omnibus ale rownież związane z dyrektywą o dostarczaniu treści cyfrowych i usług cyfrowych czy ustawą z 4.11.2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta wykorzystywanie rozwiązań marketingowych tzw. Lead Magnet obwarowane jest określonymi wymogami.

Czym jest Lead Magnet?

Lead Magnet jest to “darmowy” produkt lub usługa  oferowana w celu zebrania danych kontaktowych. Nie bez powodu wskazuje “darmowe” w cudzysłów, albowiem nigdy to nie był darmowy produkt. Zachęty marketingowe ukazywały odbiorcom dany produkt jako darmowy bo odbiorca, który taki produkt pobierał – przeważnie produkt cyfrowy – nie płacił za niego pieniędzmi tylko danymi. Bardzo często można spotkać rozwiązanie, w którym za pobranie np. ebooka zapisywało się do newslettera itd.  

Po wejściu w życie zmian w przepisach prawa konsumenckiego płacenie danymi kontaktowymi za produkty czy też usługi wymaga określonego regulaminu. 

Po co jest regulamin Lead Magnet?

Regulamin Lead Magnet ma na celu uregulować prawa i obowiązki stron w tym wypadku konsumenta i przedsiębiorcy w sposób czytelny i zrozumiały. 

Umowa o dostarczenie treści cyfrowych

Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o prawach konsumenta treść cyfrowa to dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, przykładem może być ebook, dostęp do nagrania video itp. 

Treści cyfrowe mogą być dystrybuowane w dowolny sposób mailowo, np. jako dostęp do przestrzeni dyskowej/chmury, na trwałym nośniku materialnym lub strumieniowo. 

Przykładowo: w chwili kiedy ktoś się zapisuje do newslettera aby pobrać ebook zawiera umowę o dostarczenie treści cyfrowej. Mimo, iż nie płaci za niego pieniędzmi to płaci w inny sposób – danymi osobowymi. 

Co powinien zawierać regulamin Lead Magnet?

Jest wiele wskazówek, natomiast istotnymi elementami, o których nie można zapomnieć to m.in:

  • dane przedsiębiorcy również dane administratora danych. Tutaj bardzo ważne są nie tylko nazwa ale wskazanie pełnych danych rejestrowych oraz danych kontaktowych. 
  • niezbędne definicje
  • czego dotyczy oraz zakres jaki obejmuje zawarcie umowy,
  • opis zasad zamawiania, dostarczenia  treści cyfrowych 
  • opis zasad dotyczących reklamacji i odstąpienia od umowy
  • informacja o odpowiedzialności za zgodność treści cyfrowych z umową
  • niezbędne postanowienia dotyczące praw autorskich oraz sposobu ich wykorzystywania 
  • nieodzownym elementem jest również aspekt techniczny. Użytkownik powinien wiedzieć jakie wymagania techniczne powinien spełnić aby korzystać z treści cyfrowych. przykładowo co musi zrobić, aby mógł odtworzyć daną treść cyfrową
  • oczywiście spełnienie obowiązku informacyjnego w zakresie ochrony danych osobowych oraz plików cookie
  •  podobnie jak w regulaminie e-commerce musi znaleźć się informacja o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporu
  • postanowienia końcowe. 

W zakresie treści aby ułatwić odbiorcom warto stosować definicje, które objaśnią dokładniej regulamin. 

Przygotowanie regulamin powinno opierać się nie tylko na zakresie związanym powyżej, ale również należy pamiętać aby treść regulaminu nie zawierała niedozwolonych postanowień umownych. 

Jeżeli potrzebujesz regulaminu Lead Magnet lub potrzebujesz konsultacji w tym zakresie  zapraszam do kontaktu.

______________________________________________________

Podana powyżej treść nie jest opinią prawną ani poradą prawną. Wszelkie decyzje powinny być podejmowane na podsatwie dokładnej analizy ryzyka oraz weryfikacji prawnej. Tylko dokładna weryfikacja stanu faktycznego Twojej sprawy umożliwia wskazanie najlepszych rozwiązań prawnych w Twojej sprawie. W tym celu skontaktuj się z prawnikiem. Artykuły zamieszczone na stronie są aktualne na dzień publikacji, z racji tego, że prawo często się zmienia mniej na uwadze to, że podane informacje mogą być już nieaktualne.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz